Feeding-your-baby-solids

Захранване на бебето с твърда храна

Jennifer Kelly Geddes

Храненето на твоето бебе е едно от най-добре отблагодаряващите се неща, които ще направиш. Но как да разбереш кога то е готово да се впусне в това кулинарно приключение? Ето как да преминеш от кърмене или хранене с шише към истинско хранене.

Ябълки, банани и круши, леле, леле! Експериментирането с нови вкусове може да е както забавно, така и изнервящо. Бебето може да обожава това, което му даваш, или пък може да се мръщи. Но ако се запасиш с онези сладки мънички лъжички, голямо количество салфетки и малко хумор, ще се насладиш на въвеждането на бебето в невероятния свят на храната.

Кога да започнеш
Преди да въведеш твърдата храна, се увери, че бебето има добър контрол върху главата и врата си (който можеш да подобриш с ежедневни упражнения по корем), може да седи добре във висок стол и няма затруднения с преглъщането. Още едно важно правило е да започнеш, когато твоето бебе е два пъти по-тежко, отколкото в деня на раждането, и е поне 6 кг. Американската педиатрична академия Световната педиатрична асоциация препоръчва само кърмене през първите шест месеца, затова се консултирай със своя лекар относно въвеждането на твърда храна, преди да започнеш.

Първа храна
Можеш да захранваш бебето си с всякакви видове еднокомпонентни храни, затова слагай престилката и се заемай с готвене! Стига това, което даваш на бебето да е сварено и добре намачкано или пасирано, можеш да приготвяш прости версии на това, което самата ти ядеш (толкова е просто!). Ето как да започнеш:

1. Светът е в ръцете му! Е, не му предлагай деликатеси все още (повечето лекари съветват да изчакаш докато бебето стане на една година, преди да въведеш морска храна и други потенциално алергенни храни, като фъстъци, яйца и риба)! Преди лекарите препоръчваха еднозърнести, богати на желязо храни като старт на захранването, защото се смяташе, че те са лесносмилаеми от бебешкия стомах. Но тъй като няма доказателство, че въвеждането на храна в определен ред е от значение, разговаряй с лекаря си, за да разбереш какви са неговите предпочитания. Някои лекари предлагат така нареченото захранване по цвят. Например, първо започваш да го храниш само с оранжеви храни, като праскови, тиква и сладки картофи, а след това преминаваш на зелени храни (грах, боб и други). После продължаваш със зърнени храни, като ориз, овесена каша и ечемик. Кърмачетата може да поискат първо да опитат месо, което съдържа желязо и цинк, две хранителни съставки, които не са в изобилие в кърмата.

2. Малкото е по-добре. Предлагай на бебето си хапки с размер на чаена лъжица и то само по няколко на хранене, докато то свикне с прехода. Не го насилвай да яде повече, отколкото желае (ако присвива устни и обръща глава, значи му е достатъчно).

3. Със сигурност не бързай. Най-добре е да изчакваш по два до три дни между всяка нова храна. Чрез предлагането малко по малко през няколко дни лесно ще забележиш алергични реакции като диария, обриви или повръщане.