newborn-carefeeding-basics-meals-the-whole-family-can-enjoy

Основни неща при храненето: ястия, които цялото семейство може да консумира

Monica Gullon

Бебетата и прохождащите деца имат по-различни хранителни нужди от тези на възрастните, защото още растат. Това обаче не означава да се отклоняваш от плана си, правейки различен списък за пазаруване за децата!

Децата често пъти могат да ядат същата храна, като останалата част от семейството, с някои малки промени в начина, по който е приготвена и сервирана. Ето как да интегрираш хранителните нужди на бебето към приготвянето на вашата храна, така че всички да се наслаждавате на здравословна вечеря.

За бебе (6-12 месеца)


Ако бебето ти току-що е започнало да се храни с твърда храна, Американската академия по педиатрия препоръчва да му даваш натурална храна. Просто изчакай два-три дни, преди да добавиш нова храна (за да провериш за алергични реакции) и пюрирай или нарязвай всичко наситно, за да предотвратиш задавяне и да способстваш за по-лесно храносмилане.

В тази възраст твоето бебе няма нужда от никакви подправки или овкусяване на храната.

Общи съвети
• Говори на бебето, докато му даваш храна
• Не го принуждавай да я яде, ако се обръща настрани (върни се към храненето с кърма или адаптирано мляко, ако не е готово за твърда храна)
• Не бързай

Когато огладнееш, изпробвай една от тези комбинации (наред с другите, предложени от Американската академия по педиатрия), за да спестиш малко време:

За теб: Спагети със месо и сос
За бебето: Обикновени спагети

За теб: Скариди с пържен ориз
За бебето: Обикновен ориз

За теб: Ябълков пай
За бебето: Цяла, белена и изцедена ябълка

За теб: Гуакамоле и чипс
За бебето: Цяло, пюрирано авокадо