Хранене 101: храна за из път

Хранене 101: храна за из път

Wendy Kalen

В много отношения храните за из път за прохождащите деца са като тези на майките им. Когато сте навън най-добре е да се консумират храни със стайна температура, като храната не трябва да е нито твърде студена, нито твърде топла.

Храните, които могат да се хапват с ръце, цапат по-малко, а и също като големите, мъниците се радват на лакомства в различни цветове и форми. Взимай разнообразна храна – малките дечица са много капризни, а и всеки обича да се храни разнообразно.

Мисли в перспектива


Когато приготвяш пресни плодове или зеленчуци за семейството, отдели част от тях, която детето да изяде по-късно. Ще ти отнеме по-малко време, отколкото ако го правиш на момента, а и храната ще е готова, когато ти потрябва.

Използвай фризера


Замразените плодове и зеленчуци са добра идея. Винаги са на разположение, чисти и готови за консумация, а често са и много по-евтини, отколкото техните свежи еквиваленти и се запазват дълго време.


Като имаш предвид това, ето списък с любими храни, които са едновременно хранителни и вкусни дори за капризните деца.

Въглехидрати


Пълнозърнестите храни имат по-голяма хранителна стойност, отколкото рафинираните пшенични продукти.

• Зърнени храни (ниско съдържание на захар)
• Крекери
• Грахамови крекери
• Хлебчета

Плодове


Пълни с витамини и естествена сладост, плодовете винаги са добър избор.

• Банани
• Портокали
• Пъпеш
• Авокадо
• Манго
• Праскови
• Ягоди
• Папая

Зеленчуци


Използвай този шанс и дай на твоето мъниче да опита нови зеленчуци.

• Пресни чери доматчета
• Пресни тиквички
• Пресни или варени моркови
• Пресни или варени моркови
• Пресен или варен зелен фасул
• Карфиол
• Чушки
• Броколи
• Моркови
• Грах


Други


• Консервиран нахут или черен боб (изплакнат и отцеден)
• Фъстъчено масло, фино намазано върху филия хляб или бисквита
• Обезкостени маслини (изплакнати, ако са в саламура)
• Твърдо сварени яйца
• Сирене

За да си спестиш бъркотията и притеснението, когато сте навън, изпробвай следните храни и съвети. Имай предвид, че зеленчуците и плодовете трябва да са меки и всички храни да са нарязани на малки парченца, които малките пръстчета да могат да хванат и които няма да представляват опасност от задушаване.

Успешни, здравословни опити!