5 начина, по които храната може да помогне на бебето ти да спи по-добре

5 начина, по които храната може да помогне на бебето ти да спи по-добре

Jennifer Kelly Geddes

Здравословната диета и дълбокият сън са два от най-важните фактори за развитието на твоето бебе. Най-вероятно отделяш доста време, за да си сигурна, че то получава и двете. За щастие, тези две важни задачи могат да вървят ръка за ръка. Осигуряването на правилните храни през деня и преди лягане могат да насърчат доброто хранене и дълбокия сън у твоето бебе или прохождащо дете.

Следвай тези съвети за спокоен сън!

1. Времето има значение


Може би известно време няма да можеш да избягваш късната вечеря, но през по-голямата част от времето се опитай да я сервираш няколко часа преди бебето ти да си легне. Твърде пълният стомах преди лягане може да причини неудобство, тъй като тялото на твоето детенце ще трябва да работи повече, за да смели храната.

2. Остави място за млякото


Млякото не само съдържа калций за силни кости, но съдържа и триптофан - аминокиселина, която е естествен седатив. Млякото е природна храна, подпомагаща съня, така че стреми се да кърмиш бебето или да го храниш с адаптирано мляко ранo вечерта или предложи на прохождащото си дете чаша мляко като добавка към вечерята.

3. Леката храна е най-добра


Непосредствено преди лягане пропусни храните с високо съдържание на киселини, като цитрусови плодове или домати, както и пържените или мазните ястия. Те могат да причинят рефлукс у детето и да прекъснат добрия нощен сън.

4. Не на газираните напитки


Газираната вода трябва да се ползва рядко, и то не само защото често съдържа захар. Някои газирани води съдържат голямо количество кофеин – стимулант, който възпрепятства съня. Водата и млякото са най-здравословните напитки за твоето дете.

5. Пропусни сладките неща


Почти всяко прохождащо дете обича шоколад, но този продукт също съдържа малко количество кофеин. Пропусни сладките неща вечер и вместо тях избери парче плод.

Приготвянето на вечеря за твоето бебе или прохождащо дете е достатъчно голямо предизвикателство. Ако обаче отделиш малко време, за да помислиш внимателно за храненето преди сън, то ще успее да заспи без проблем.