Дискомфорт, който може да се очаква през  третото тримесечие.

Дискомфорт, който може да се очаква през третото тримесечие.

Margaret Freda

Вече си на финалната права!
Коремът ти става все по-голям с всеки изминал ден. Бебето ти расте в теб. По-близо си от всякога до мига, в който ще видиш своето мъниче, но може би ще ти се наложи да изтърпиш още малко болки и страдания, преди да родиш!

Увеличеното тегло и налягане носят допълнителен дискомфорт, включително затруднено дишане и проблеми с храносмилането. Тези неразположения най-вероятно ще отминат веднага след раждането, но има и мерки, които можеш да предприемеш още сега, за да облекчиш максимално последните месеци на бременността.

1. Затруднено дишане


Тъй като твоята матка расте нагоре в коремната кухина и притиска диафрагмата, възможно е дишането ти да се затрудни. Може да установиш, че не си способна да изкачиш дори няколко стъпала, без да се задъхаш. Най-доброто, което можеш да направиш, е просто да не се натоварваш и да се стараеш да не прегряваш.

На някои жени им е трудно да дишатдори когато лежат. Ако и с теб е така, опитай се да спиш в полуседнало положение, заобиколена от възглавници, които да те подпират. Недостигът на въздух по време на последното тримесечие почти винаги е нещо нормално, но ако си притеснена, консултирай се с твоя личен лекар.

2. Киселини и храносмилателни проблеми


Тези две стомашни неразположения обикновено атакуват през третото тримесечие. Именно тогава някои жени за първи път изпитват проблеми с храносмилането и това е голяма изненада за тях.

Защо сега? По време на бременността цялата стомашно-чревна система се забавя. В резултат на това мускулите на стомаха и на хранопровода (тръбата, която води от устата до стомаха) се отпускат. Това позволява на стомашните киселини, които обикновено остават в стомаха, да се върнат назад и да попаднат нагоре в хранопровода и в устата. Киселините предизвикват чувство за парене в гърлото ти, както и ужасен вкус на стара храна и стомашни киселини в устата. Това е лошо храносмилане.

За да предотвратиш киселините и лошото храносмилане, опитай следното:

• Яж по малко, но начесто, и хапвай нещо между храненията. Така стомашните киселини ще са заети с храносмилането, вместо да се връщат назад.
• Избягвай мазни храни.
• Стой изправена, след като се нахраниш (гравитацията помага!). И не яж непосредствено преди лягане.
• Дъвчи дъвка, за да премахнеш останалия горчив вкус в устата си.

Преди да започнеш да пиеш противокиселинни таблетки с шепи, не забравяй да се консултираш с твоя лекар.