Естествени решения за сън за бъдещи майки

Естествени решения за сън за бъдещи майки

Rachel Morris

Вече си се усъвършенствала в изкуството на храненето на бебето, наясно си с боравенето със столчето за кола и овладяваш навикът за сън на твоето бебе (като например хранене в 3 ч. през нощта!).

Първите нощи за теб като млада майка са важни както за теб, така и за бебето ти. Почивката ти позволява да имаш енергия и да се фокусираш. Така ще можеш да обърнеш нужното внимание на мъничето и ще имаш време да се насладиш на спокойните моменти с него, независимо дали са в малките часове на нощта или са кратка почивка от напрегнатия ден.


Като всяка друга млада майка, вероятно и ти си малко уморена. Дори и бебето ти още да се буди през нощта, пак можеш да си откраднеш малко време за сън. Ето как да си изготвиш собствен навик за почивка.


1. Дремвай, когато бебето спи


Важно е да си набележиш моменти на почивка през деня, особено в първите няколко месеца на бебето, когато то ще се буди на всеки два до три часа за хранене.

Пералнята и съдовете могат да почакат. Времето за дрямка е твоето време да овладееш спането. Опитай се да си дремваш рано през деня, а не привечер и стани най-късно в 16:00 ч. следобед. Така тялото ти ще се подготви за почивка, когато си готова да си легнеш вечерта.

2. Излез навън и се раздвижи


Гимнастиката е здравословна за теб и за твоето бебе и може да ви помогне да спите по-добре през нощта. Освен това чистият въздух може ще те освежи и ще ти даде енергия.

Опитай се да направиш график за разходка, всяка сутрин между храненията.

3. Сприятели се с бебешкото шише


Ако си решила да кърмиш и всичко е наред, попитай лекаря си дали да въведеш бебешкото шише (обикновено около четвъртата или петата седмица). Таткото или детегледачката може да поеме храненията от 3 ч. сутринта, докато ти наваксаш със съня преди следващата смяна.




4. Създай спокойна среда


Когато си на на линия 24 часа, 7 дни в седмицата, е трудно да си почиваш. Това, че имаш бебе, те държи под непрестаннa тревога и си напрегната от адреналина и преумората. Ще заспиш по-лесно, ако легнеш в прохладна, тъмна стая.


Опитай с маска за очи или успокояваща музика. Да позволиш на бебето да спи с теб може да е изкушаващо, особено ако кърмиш през нощта. Все пак ще си отпочинеш по-добре, ако го оставиш в кошче до леглото ти или в неговото креватче. То ще се научи да се успокоява само, а ти ще си осигуриш малко непрекъснат сън.


Сънят се отразява пряко на настроението и на енергийното ниво, както и върху свалянето на килограмите, натрупани през бременността, което прави периодите на почивка задължителни за теб и бебето. Ако се чувстваш добре, ще можеш по-добре да се справяш с дневните изисквания за грижа за бебето. Вероятно и по-лесно ще правиш правилните избори, които ще са от полза за развитието на твоето бебе.