trimester-by-trimester guide to sleep

Наръчник за сън тримесечие след тримесечие

Rachel Morris

Бременността поднася доста неочаквани изненади, а една от най-нежеланите вероятно е нарушаването на режима на сън. Да си бременна е изтощително, така че защо да лежиш будна и да броиш овце, когато можеш да спиш?


Не се съмнявай, че си сама

Много бъдещи майки не успяват да заспят или да поради хормоналните промени и физическия дискомфорт от износването на бебето. Въпреки че е обезсърчаващо, експертите смятат, че това може да се промени, и тъй като здравето на бебето зависи от твоето, колкото повече спиш през бременността, толкова по-добре!

Прочети съветите за всяко тримесечие от бременността, които ще ти помогнат да получиш почивката, от която се нуждаеш.

Сънят през първото тримесечие


През първите няколко месеца от бременността може да забележиш, че през нощта имаш по-честа нужда от уриниране. Това е нормално, но за да намалиш броя на посещенията в тоалетната, избягвай да пиеш много течности вечер. Все пак не забравяй да пиеш много вода през деня, за да компенсираш вечерта.

Стресът също може да държи бъдещите майки будни. Ако се притесняваш за бременността си, сложи си дневник до леглото и описвай всички тревоги, преди да заспиш. Самото писане може да намали стреса ти и ще успееш да заспиш по-бързо.

Сънят през второто тримесечие


Много бъдещи майки откриват, че сънят им се подобрява през второто тримесечие, тъй като нуждата от често уриниране намалява. Промените в тялото ти обаче също може да причинят проблеми със съня.

С растежа на бебето, ще откриеш, че спането настрани със сгънати крака е най-удобната поза. Стратегически разположените възглавници могат да ти помогнат да останеш в тази странична поза. Не се притеснявай, ако през нощта се обърнеш по гръб, това е един от онези периоди на бременността, които не можеш да контролираш.

Сънят през третото тримесечие


През последното тримесечие на бременността нуждата от често уриниране се връща, заедно с киселините в стомаха, болките в краката и дискомфорта, дължащ се на растящото ти коремче. За да помогнеш на тялото ти да се подготви за сън, направи нещо отпускащо преди да легнеш. Например, можеш да си вземеш топла вана за 15 минути.

Създаването на редовен график на лягане също може да помогне на тялото ти да се отпусне през нощта. Макар да ти се струва подходящо да работиш през нощта, за да се подготвиш за бебето, запомни, че трябва да поставяш твоите нужди на първо място. Декорирането на детската стая може да почака до сутринта!

Ако откриеш удобен за теб час на лягане, се придържай към него. Докато си бременна, е възможно да спиш добре, но ще откриеш, че не е толкова лесно, когато имаш новородено в къщата, така че се възползвай докато можеш!