specialty diet tips for moms-to-be

Специални съвети за хранителен режим за бъдещи майки

Cheryl Lock

Бременността е красив и забавен (понякога объркващ) период. Особено, когато става дума за това как да се храниш.

Грижата за твоето бебе започва още с първите хранения, след като научиш, че си бременна. Добрата храна за двама ви гарантира, че ще преминете през бременността възможно най-здрави и силни.



За майките на специална диета обаче, изготвянето на план за здравословно хранене може да бъде трудно. Ако си вегетарианка, веган или консумираш храни без глутен, знай че по принцип не е проблем да продължиш с нормалния си начин на хранене и през бременността.

Все пак, не забравяй да споменеш за твоите ограничения в храненето на лекаря си. Той/тя ще отдели специално внимание на начина ти на хранене, за да бъде сигурно, че получаваш хранителните вещества, от които се нуждае твоето бебе. Разбира се, има някои хранителни вещества и витамини, от които всички бременни жени имат нужда, независимо какъв хранителен режим спазват.

Виж кои храни не бива да пропускаш!

Протеини


Една здравословна диета за бременни трябва да бъде пълна с протеини, които ще ти осигурят нужната енергия и ще допринесат за развитието на твоето бебе. За щастие, протеините са налични в много храни - месото, птичето месо, яйцата, млечните продукти, боба, соевото сирене „тофу“, бобовите култури и ядките. Стреми се да приемаш по три порции на ден.

Калций


Богатата на калций диета е важна за развитието на твоето бебе, така че се стреми да приемаш повече калций по време на бременността. Киселото мляко, нискомасленото мляко, сиренето, обогатените зърнени храни и тъмнозелените листни зеленчуци са все чудесни източници на калций.

Желязо


Хранителен режим, включващ говеждо, свинско месо, боб, спанак и овесена каша, ще ти осигури нужното количество желязо.


Фолиева киселина


Това е изключително важно хранително вещество за бъдещите майки, тъй като поддържа плацентата. Фолиева киселина има в портокалите (и в техния сок), в ягодите, листните зеленчуци, червеното цвекло, карфиола, граха, макароните, бобовите растения и в ядките.


Витамини


Жизнено важно е да си набавяш пълния набор от други витамини, включително A, C, D, E, рибофлавин (или B2) и цинк. Най-лесният начин да включиш всички тези витамини в хранителния си режим е като напълниш чинията си със зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни.

Когато имаш бебе, е важно да следваш насоките на твоя лекар за здравословно хранене, особено ако спазваш специална диета. Ако не получаваш достатъчно хранителни вещества, добавките могат да помогнат, но не забравяй да говориш с лекаря си, преди да ги добавиш към ежедневието си. Запомни: колкото по-здравословна храна приемаш, толкова по-добре за твоето бебе!