Хранене по време на бременност. Ориз, боб, риба и месо за протеини при бременност

Хранене по време на бременност. Ориз, боб, риба и месо за протеини при бременност

Margaret Comerford Freda Ed.D, RN, CHES, FAAN

По време на бременността имаш нужда от много протеини, както заради теб, така и заради твоето бебе. Научи кои храни са богати на протеини, защо е най-добре да са от животински произход. Важна информация за вегетарианци.

Ако има нещо, без което ти и бебето не можете да минете, то това са протеините. Като се има предвид колко е важен хранителният режим по време на бременност, трябва да кажем, че протеините имат няколко важни функциипомагат да останете енергични и дават на бебето важните аминокиселини, от които се нуждае.

Правилните неща
Когато мислите за храненето по време на бременността, трябва да обръщате внимание не само на правилното количество протеини, които поглъщате, но и на вида им. Бременните жени имат нужда от „качествени” протеини – това са протеините, които съдържат голямо количество от всички необходими аминокиселини. Повечето животински протеини са качествени протеини, докато повечето растителни протеини не са. Затова експертите препоръчват бременните жени да консумират животински протеини всеки ден. Ако си вегетарианка или веган (човек, който не яде никакви животински продукти, включително и млечни продукти), е необходимо да ядеш специална комбинация от растителни протеини, например ориз и боб, за да си сигурна, че получаваш всички аминокиселини.

Богати на протеини храни
Червеното месо вероятно е най-добрият известен източник на протеини, но няма нужда да ядеш пържоли всеки ден. Много други храни, като риба и птиче месо, също са богати на протеини. Същото важи и за млечните продукти и бобовите растения. Правилото по време на бременността е да спазваш разнообразна диета. Всяка от следните храни съдържат по около 15 гр протеини:
2 големи яйца
Порция от 60 до 90 гр червено месо, риба или птиче месо
60 гр сирене
1 чаена чаша сготвен боб, грах или леща
½ чаена чаша извара

Някои бременни жени не са свикнали да ядат много месо и млечни продукти и се тревожат да не качат много килограми. Но ако спазваш балансирана диета, включително правилно количество качествени протеини, не е необходимо да се тревожиш от килограмите. Все пак бременността е време за наддаване на килограми. Правилното хранене е един от най-добрите начини да износиш здраво дете, а и самата ти да се чувстваш в най-добрата си форма.