3 често срещани проблема със съня при бъдещи майки

3 често срещани проблема със съня при бъдещи майки

Margaret Freda

За някои бременни жени да си отпочинат звучи лесно на думи, но е трудно на практика. Растящият корем, непрекъснато движещото се бебе и хормоналните промени им пречат да заспят и често ги будят. Ето няколко често срещани смущения на съня по време на бременността и някои техники за справяне с тях.

1. Въртене в леглото


Едно от най-честите оплаквания, свързани със съня по време на бременността, особено през третото тримесечие , е да намериш удобна поза за сън.

Опитай да легнеш на една страна с възглавница между коленете за опора в кръста. Можеш също да си купиш възглавница , която се наглася по дължината на тялото ти и осигурява опора там, където имаш най-голяма нужда . Някои жени намират облекчение, като спят полулегнали с много възглавници зад и около тях.

2. Честото уриниране


Колкото повече напредва твоята бременност, толкова по-често ще ти се налага да уринираш – най-вероятно и през нощта!

Позивите за уриниране се засилват, защото матката се уголемява и притиска пикочния мехур. Не трябва да намаляваш приема на течности през деня, но може да се опиташ да ги ограничиш преди лягане.

В повечето случаи честото уриниране е просто симптом на бременността. Но трябва да имаш предвид, че инфекциите на пикочните пътища (ИПП) също могат да предизвикат такъв ефект. Честотата на уриниране не е единственият симптом на ИПП. Може внезапно да почувстваш силен позив, както и остра болка или парене при уриниране. Ако имаш симптоми, различни от честото ходене до тоалетната, консултирай се с личния си лекар. Той най-вероятно ще изследва урината, за да провери дали имаш бактериална инфекция.

3. Движенията на твоето бебе


Някои жени се будят от движенията на бебето през нощта. Няма кой знае какво да направиш по този въпрос, нито пък ще искаш да го предотвратиш . Мърдащото бебе си е здраво бебе!
Когато бебетата спрат да се движат или забавят движенията, започваме да се тревожим за тяхното здраве. И макар да е неприятно за теб, това всъщност е знак за доброто състояние на твоето мъниче! Ако бебето ти продължава да те буди през нощта, може да опиташ да поспиш през деня. Дори кратката дрямка ще ти помогне да се освежиш.

Съвети за спокоен сън


Ето още няколко начина да спиш добре през нощта:

• Спри всякакъв кофеин.
• Изследванията показват, че редовната физическа активност подобрява съня. Ходенето е много подходящо за бременните жени.
• Опитай да пиеш чаша топло мляко преди лягане.
• И накрая, не приемай никакви лекарства без рецепта или билкови препарати за сън. Винаги се консултирай с твоя лекар, преди да лекуваш сама какъвто и да било симптом.