pregnancy exercise 101

Курсове за бременни – раждане и акуширане. Важни умения за раждането и в живота

Техники за самопомощ при раждане
Всички сме чували за „силата на ума”, а ако си пробвала медитация и други техники за релаксация, вече знаеш колко мощно средство за контрол над стреса, болката и страха, е умът ти. Това е особено полезно, когато става дума за раждане. Има много методи, които можеш да използваш, за да се справиш с болката или чувството на паника по време на раждането. Но както и при всички други умения, практиката води до съвършенство, така че колкото по-скоро започнеш, толкова по-добре.

НОВИ УМЕНИЯ ПРИ РАЖДАНЕ И НЕ САМО
Много от техниките за контролиране на болката, които ще научиш по време на курсовете за бременни, могат да ти бъдат полезни и след раждането на бебето. Като се научиш да дишаш, за да намалиш болката от контракциите и да използваш релаксация, за да контролираш дискомфорта и тревогата при раждането, ще намалиш вероятността да ти трябват медикаменти. Неизползването на медикаменти вероятно ще помогне на родовата дейност да напредва по-добре. Това е добре и за бебето, тъй като повечето болкоуспокояващи могат до някаква степен да се отразят на бебето. Междувременно знанието, че притежаваш страхотни умения за справяне с болката, ще ти даде сили, когато големият ден наближи.

ГЛЕДАЙ НАПРЕД
Тези нови умения, които придобиваш, не са приложими само сега. Същите техники могат да са много полезни, за да се справиш с физическия дискомфорт или стрес и в други ситуации. Те могат да ти помогнат да се отпускаш, докато кърмиш, или да оставаш спокойнa през най-големите изпитания на това да бъдеш родител.

ПОДГОТВИ СЕ
Курсовете за бременни, които си избрала, си имат собствена учебна програма, а ако са платени, може да включват и специализирано обучение в умения за релаксация, йога и масаж. Независимо от това, всички предродилни курсове покриват общите техники за дишане и движение, които се използват най-често при раждане. Ето няколко, които е добре да научиш и упражняваш през последните седмици от бременността:

*ДИШАНЕ ПО ВРЕМЕ НА БОЛКИТЕ
Има специални начини на дишане, които могат да ти помогнат да се отпуснеш, концентрираш и преминеш през контракциите, когато раждането започне. По време на курсовете за бременни инструкторът ти ще ти покаже как да дишаш дълбоко между контракциите и да издишаш бързо по време на пика на всяка контракция. Правилното дишане е особено важно през втория етап на родилните болки, когато трябва да се опиташ да контролираш силните пориви да напъваш, за да изкараш бебето. Използването на дишане, за да пребориш дискомфорта и паниката, ти позволяват да запазиш спокойствие и в стресиращи ситуации в ежедневието.

*ТРЕНИРОВКА ЗА ТАЗА
Има няколко лесни упражнения, които можеш да правиш при подготовката си за раждането, които ще ти помогнат да укрепиш мускулите на корема и таза. Акушерката ти ще ти покаже как да стягаш жизненоважни мускули, които сигурно дори не си подозирала, че притежаваш! Полюшването на таза може да е особено полезно, за да се намали дискомфорта от „болките в кръста” по време на раждане. Тези болки се получават, когато контракциите се усещат в кръста, а не в коремната област. Движенията на таза помагат и на бебето да се обърне в предна позиция за раждане (задната част на главата му е напред, а лицето му е към гърба ти). Тазовите упражнения като цяло помагат да подобриш стойката си.

*РЕЛАКСАЦИЯ
Прогресивната релаксация на тялото ти помага да се успокоиш и отпуснеш между контракциите. Това може и да намали болката от следващата контракция. Като се научиш как да релаксираш тялото си правилно, ще придобиеш важно умение за цял живот, което да използваш, когато се чувстваш напрегната.

*ВИЗУАЛИЗАЦИЯ
По време на родилните болки визуализацията – създаването на мисловен образ за нещо приятно – ти помага да съсредоточиш мислите си далеч от болката и да останеш позитивна и спокойнa по време на и между контракциите. През други моменти на стрес, това може да ти помогне да си възвърнеш чувството за хармония.