Здравословни сладкиши и лакомства, които децата обожават

Здравословни сладкиши и лакомства, които децата обожават

Wendy Kalen

Когато става въпрос за празнуване на рождения ден на твоето дете, може би искаш да предложиш изкушаваща, но не задължително полезна храна. За подрастващото дете, което се нуждае от много хранителни вещества, по-мъдро ще бъде да се спреш на класическите храни за рожден ден. Научи се да създаваш празнично, здравословно и вкусно меню с тези съвети:

Идеи за една по-добра торта


Ето някои взаимнозаменяеми съставки и предложения, които ще са по-здравословни за теб и твоето мъниче. Имай предвид тези съвети, когато правиш торта за рождения ден.

Идеи за замяна на съставки


• 1/3 от обикновеното брашно може да бъде заменено с пълнозърнесто брашно
• Растителното масло може да замести около 1/3 от обикновеното масло
• Вместо 3 цели яйца, използвай 2 цели яйца и един белтък
• Можеш да заместиш пълномасленото крема сирене с нискомаслено
• Нискомаслената заквасена сметана може да се използва вместо обикновената заквасена сметана

Какво да поднесеш вместо торта


• Кейк с овесено брашно
• Бананов хляб
• Зеленчукови хлябове (моркови, тикви и тиквички)
• Кейк с цвекло, картофи или сладки картофи

Изобилие от сосове


Диповете и сосовете са забавление за малките дечица, но може да настане голяма бъркотия. В това няма нищо лошо, стига твоето мъниче да се храни здравословно!

Сладки дипове
• Ябълково пюре
• Заквасена сметана, овкусена с всякакви видове плодове
• Пюре от банани със или без дребни плодове (ягоди, боровинки) и рикота

Солени вкусотии
• Крема сирене с мляко
• Гуакамоле
• Прясно сирене
• Хумус
• Сметанови салатни сосове
• Варени и пюрирани зеленчуци


Здравословни храни, с които да консумираме дипове
• Сирене
• Плодове
• Варени зеленчуци (моркови, броколи, зелен фасул, карфиол)
• Краставици
• Бисквити
• Пълнозърнести хлябове
• Хапки от пилешко или пуешко

Шейкове


Смутитата отдавна вече не се приготвят само от плодове, а включват и зеленчуци. Тези изпълнени с хранителни вещества напитки са прекрасен начин да добавиш зеленчуци към вкусната почерпка. Ако твоето мъниче обича смутита, добави някои от тези съставки, за да го направиш още по-хранително:

• Авокадо
• Спанак
• Варени моркови
• Кейл
• Магданоз
• Краставица

Ако твоето детенце използва бебешка чаша с преходник, смутитата могат да бъдат разредени с мляко или вода. (Ако смутито е много гъсто, може да го сервираш в купа с лъжица.)

„Усмивки” от храна


Направи усмивка от храната! Използвай я като „боя”, а чинията като платно. Можеш да нарисуваш цяло лице, но дори да са само очи и уста, ще е достатъчно изразително. Украси с коса от нудълс, обеци от зеленчуци или мустаци от овес!