Как да помогнеш на детето си да преодолее  нощните страхове

Как да помогнеш на детето си да преодолее нощните страхове

Cheryl Lock

Като родител, първият ти инстинкт е да защитаваш детето си от нещата, които биха го изплашили през нощта. За разлика от кошмарите или страшните сънища, нощните страхове имат свои собствени правила.

В повечето случаи твоето прохождащо дете може да заспи без проблем и да се събуди ужасено след два часа. Макар да изглежда будно и разстроено, ще забележиш, че не отговаря.

За да облекчиш нощните страхове, най-важното е да направиш всичко по силите си, за да успокоиш изплашеното дете. Когато е истински ужасено, то ще се чувства безутешно, така че най-важното е да оставиш лампата да свети слабо и да му говориш нежно. Бъди там и не позволявай да се чувства наранено.

Повечето нощни страхове при прохождащите деца продължават от 10 до 30 минути. Трябва да знаеш, че за това време детето ти вероятно ще се успокои, ще заспи отново и на сутринта няма да си спомня за инцидента.

Запомни, че при някои прохождащи деца, нощните страхове се появяват, когато те са твърде изморени. Oще една причина всички в семейството да си подремват!

Важно е да се изгради режим на съня, особено при по-малките деца. Ако слагаш детето да си ляга по едно и също време и то продължава да изпитва нощни страхове, опитай се да го слагаш в леглото с около 30 минути по-рано и виж дали това ще помогне.

Без значение каква форма приемат нощните страхове, бъди сигурна, че те ще изчезнат с времето. За нула време твоето дете ще се върне към пълноценния и възстановяващ нощен сън.