Предложи нови храни и закуски на проходилото мъниче

Предложи нови храни и закуски на проходилото мъниче

Suzanne Dixon

На тази възраст менюто на твоето дете може да е много разнообразно! Въпреки че то най-вероятно ще се храни предимно с мека храна, пригодена за деца – малки парченца пилешко месо, паста без подправки, добре сварени зеленчуци без сол и др. – запази зърнените храни в бебешкото меню, за да му осигуриш достатъчно витамин В и желязо.

Моментът е много подходящ и да представиш храни с различна консистенция. За децата, както и за възрастните, консистенцията може да бъде от решаващо значение дали ще харесат дадена храна, или не. Ако започнеш да му предлагаш нови храни сега, детето ще развие склонност да пробва различни неща!

Колко трябва да яде?


Количеството, което едно малко дете консумира , варира от хранене на хранене и от ден на ден. Докато детето расте и наддава на килограми, няма защо да се притесняваш, че не яде достатъчно.

Децата на тази възраст отлично знаят как да получат онова, от което имат нужда. По-точно онова, от което си мислят, че имат нужда!

Децата на тази възраст всъщност се нуждаят от по-малко храна, отколкото предполагаш: около 900 до 1000 калории на ден. Това не е много, като се има предвид, че детето ти поема между 300 и 500 от необходимите му калории само с млякото (между 500 мл. и 700 мл.).

Дневната дажба на детето ти ще е достатъчна, ако му предложиш три основни хранения на ден и три междинни закуски. Ето няколко здравословни варианта:

• Половин кифла с разтопено и охладено сирене (нещо като мини пица)
• Бисквитка с малко банан
• Резенчета моркови с хумус
• Нарязан пресен плод
• Супа с ниско съдържание на сол