10-tips-to-make-veggies-appealing-to-picky-eaters

10 съвета да направиш зеленчуците привлекателни дори за придирчивите

Kim Galeaz

Мръщи ли се твоето мъниче на зеленчуците? Ако се тревожиш, че детето ти не приема достатъчно разнообразна храна, пробвай тези лесни – и хитри – начини да включиш малко повече богати на питателни вещества храни в диетата му.

И не забравяй упорито да му предлагаш зеленчуци всеки ден, дори и да не иска да ги яде. Ще се изненадаш, когато изведнъж реши да си хапне!

1. Бъди добър пример за подражание


Детето ти вижда ли те редовно да ядеш зеленчуци? То със сигурност няма да сметне за необходимо да пробва броколи и карфиол, ако ти не ги ядеш. Твоята роля в правилното хранене е не само да предлагаш подходяща храна на детето си, но и да даваш добър пример.

2. Разнообразявай вида и консистенцията


Поднасяй зеленчуци във всякакъв вид – консервирани, пресни или замразени. Всеки от тях има различен вкус и консистенция, и ако едно дете яде само консервиран зелен фасул, друго може да го предпочита пресен, сготвен на пара.

Що се отнася до хранителната стойност, всички видове са приблизително еднакви с изключение на консервираните зеленчуци, които са доста солени. Просто ги изплакни с вода, ако това те притеснява. Но не забравяй, че целта е детето да прояде зеленчуци, а не да се тревожиш колко сол има в тях. Ако синът ти харесва консистенцията на картофеното пюре, провери дали ще яде други зеленчуци, намачкани на пюре.

3. Добави сосове и дипове


Ако мислиш, че детето ти ще прояде зеленчуци, ако добавиш сирене, маслен сос или кетчуп, остави го да полива със сос, колкото си иска!

Понякога малко разтопено сирене върху броколите или карфиола ще ги направи по-приемливи. Поднеси на детето си печен картоф и го насърчи да сложи отгоре малко нарязани на ситно зеленчуци, преди да го полее със соса от сирена или да го намаже със сметана. Децата обичат да си топят залъците в нещо, така че го поощрявай да яде сурови зеленчуци като разноцветни чушки, нарязани на ленти, с любимия си дресинг. Но ако детето ти е под 2 годинки, внимавай да не се задави със суровия зеленчук.

4. Нареди ги върху пица


Пробвай всички възможни зеленчуци върху една от най-любимите храни на всяко дете. Добави нарязани домати в соса за пица. Поръси с настъргани тиквички, консервирани или пресни гъби, ситно нарязан лук, кръгчета червени или зелени чушки. Някои деца дори харесват „дръвчета" от броколи върху пицата си!

Ако детето ти обича сирене, предлагай му го в изобилие заедно със зеленчуците, които сервираш за гарнитура.

5. Забъркай омлет


Сотирай малко спанак, гъби, чушки и лук и ги добави към омлета, преди да го сгънеш. Не забравяй да сложиш обилно и сирене, подходящо за деца.

6. Направи салата


Може би хрупкавостта и цветът на настърганите зеле и моркови ще се понравят на детето. Направи му салата от готов микс (или вземи рендето и я настържи сама), като добавиш нискокалоричен дресинг.

Подсили цвета и хранителната стойност на храната, като настържеш малко моркови отгоре. Пробвай също да добавиш броколи към салатата от зеле и моркови. Ако детето ти обича традиционната салата, може да му хареса тази нова, яркозелена и хрупкава разновидност. Това е чудесен начин да включиш толкова полезните броколи в здравословната диета на детето ти.

7. Не пести соса за спагети


Сосът за спагети и всички консервирани продукти с домати се броят за зеленчуци, затова сервирай спагети по-често. Не слагай много сол и подправки, а когато поднасяш гризини, сложи на масата и купа с доматен сос. Детето ти с радост ще топи гризините в този богат на витамини и минерали сос!

8. Практика със супите


Има деца, които отказват да хапнат моркови или царевица, но с удоволствие ядат зеленчукова супа. Ако случаят е такъв, добави малко консервирани или замразени зеленчуци в супичката, докато я притопляш.

9. Да! на течностите


Доматеният и зеленчуковият сок също се броят за зеленчуци. И двата сока са богати на полезни витамини и минерали.

10. Поднасяй повече плодове


Ако нищо не помогне със зеленчуците, не се предавай! Просто предлагай повече плодове. Те съдържат много от жизненоважните хранителни вещества, които има и в зеленчуците, като витамин А и С и фибри. Увеличаването на плодовете ще осигури на детето ти необходимите хранителни вещества за здравословен растеж.