Make-the-most-of-your-maternity-leave

Как да се възползваш максимално от своя отпуск по майчинство.

Използвай отпуската си по майчинство по най-добрия начин
Въпреки, че може би си нетърпелива да прегърнеш своето бебе, не мечтай последните седмици от бременността да минат бързо. Това е чудесна възможност да се концентрираш върху себе си, за разнообразие. Защо не се запишеш на курсове за бременни, като йога или водна аеробика, където можеш да се сприятелиш с нови хора. Или да се заемеш с хобито, което винаги си искала да опиташ. Също така, отделяй време да се срещаш с приятелите си, преди инстинктът за свиване на гнездо да те удари и да бъдеш обсебена от идеята да подготвиш дома си за пристигането на малкия човек.
СВОБОДНО ВРЕМЕ ЗА ТЕБ
Макар да няма причина поради която да не можеш да работиш до деня на термина си, повечето бъдещи майки излизат в отпуск по майчинство няколко седмици преди раждането. Това е твоят шанс да се концентрираш върху себе си и върху радостта от остатъка от своята бременност преди да дойде моментът за майчинство. Гледай на това като на добре заслужена почивка – след прекарването на последните осем месеца в създаване на новия малък човек, ти определено си го заслужила! Затова използвай това време, за да вършиш неща, които обикновено не могат да се вместят в натоварения ти работен график.

ЗАПЪЛВАЙ ДНИТЕ СИ С ХУБАВИ НЕЩА
Има много начини, по които да се възползваш максимално от свободното си време, докато траеотпускът по майчинство. Наваксай със срещите с приятели, които не си виждала отдавна. Сега е много по-лесно, когато дните ти са много по-гъвкави. Възстанови старо хоби, на което отдавна не си обръщала внимание, или си намери ново. Това е перфектната възможност да се включиш в един от онези готварски или арт курсове, за които си мислиш от толкова време. Посещавай курсове, свързани с бременността, като водна аеробика или йога за бременни. Ходи да плуваш редовно. Това е страхотен начин за физически упражнения по време на късните етапи на бременността – живителната сила на водата ще ти даде нужното облекчение от напрежението на повишаващото се тегло на бебето. Организирай деня си така, че да имаш определено време за почивка, слушай успокояваща музика и създавай връзка с малкия човек вътре в теб.

НЕ ПОЖЕЛАВАЙ ВРЕМЕТО ДА МИНАВА БЪРЗО
Когато остават само още няколко седмици преди раждането и майчинството „на пълно работно време”, ти тръпнеш в очакване да прегърнеш бебето си и вероятно вече си доста нетърпелива. Опитай да не се фокусираш единствено върху финалната точка. Това свободно време в началото на отпуска по майчинство е много специално – то е твое и трябва да се възползваш от него. Много рядко ще намираш време за себе си когато започнеш да се грижиш за новороденото. Затова направи усилие да се поглезиш сега, преди инстинктът за свиване на гнездо да те удари и да бъдеш обсебена от непрекъснатото желание да чистиш, организираш и пренареждаш всичко в дома си, така че да е готово за пристигането на малкия човек!

За да разбереш повече за дейностите за бременни в твоята зона на местожителство, попитай своята акушерка или разгледай таблата за обяви в кабинета на лекаря си, в болницата или в местния център за отдих или плувен басейн.