new-mom-101--sleep

Основни насоки за „новата майка“: сън

Rebecca Adler Warren

Вече си овладяла изкуството на бебешката храна, покорили сте седалката за кола и сте овладели добре взискателния режим за сън на твоето бебе (Да, говорим за храненията в 3 ч. през нощта).

И като всяка друга млада майка навярно си малко уморена. Дори и ако твоето бебе все още се буди през нощта, пак можеш да откраднеш малко от така необходимото време за сън за теб самата. Ето как да създадеш собствен навик за почивка.

1. Спи, когато и бебето спи


Важно е да определиш времето за почивка през деня, особено през първите няколко месеца, когато бебето ще се буди на всеки два до три часа за хранене.

Пералнята и чиниите могат да почакат: времето за дрямка е твоят шанс да си наваксаш със съня, който все се изплъзва. Опитай се да поспиш по-рано през деня, а не вечер, и се погрижи да си станала до 4 ч. следобед. Така тялото ти ще е подготвено за почивка, когато си готова да лягаш.

2. Излез навън и се раздвижи


Гимнастиката е полезна за теб и твоето бебе и ще помогне да спите по-добре през нощта. Освен това, свежият въздух върши чудеса за тонизирането на една млада майка.

Определи всекидневна сутрешна разходка между храненията.

3. Сприятели се с бебешкото шише


Ако си решила да кърмиш и това върви добре, посъветвай се с доктора си дали е добре вече да въведеш използването на шише (обикновено около четвъртата или петата седмица). Партньорът ти или детегледачката могат да поемат храненията в 3 ч. сутринта, докато ти наваксаш с живителен сън, преди следващата си смяна.

4. Създай спокойна среда


Когато си на 24-часово повикване, 7 дни в седмицата, е трудно да си отпочинеш. Раждането на бебе те поставя в постоянно напрежение и ти си преизпълнена с адреналин от преумората. Предизвикай съня, като лежиш в хладна, тъмна стая.

Сложи маска за очи, машина за бял шум или лека музика. Може да се изкушиш да сложиш бебето да спи до теб, особено ако още го кърмиш късно през нощта, но ще си отпочинеш по-добре нощем, ако бебето спи в кошарка до твоето легло или в собственото си креватче. То ще се научи да се успокоява сам, а ти ще си осигуриш малко непрекъсван сън.

Сънят влияе директно върху настроението и енергичността ти, както и върху способността ти да изгубиш излишните килограми от бременността, което прави определянето на периоди за почивка абсолютно наложително. Ако ти се чувстваш добре, ще бъдеш в състояние да се справиш с всекидневните нужди на бебето си и е по-вероятно да взимаш решения, които ще благоприятстват развитието на твоето бебе в дългосрочен план.